неделя, 25 март 2012 г.

Христо Йовов е на кръстопът: Играе ми се още, но ще съм добър и като началник


- След краят на първенството договорът Ви с „Левски” изтича. Ще подпишете ли нов?
- Няма драма около всичко това. Взаимно ще преценим дали ще бъда по-полезен като футболист, или ще остана на някаква друга длъжност в клуба. Все пак животът ми е минал в „Лески” и съм напълно запознат с характерите на всички. Имам самочувствието да кажа, че бих се справил добре като ръководител, но нека мине първенството. Тогава ще седнем да се разберем с господин Георги Иванов и ще вземем най-доброто решение.
- Вие какво предпочитате, да останете футболист или да заемете пост в спортно-техническия щаб?
- Разбира се, че най-трудно е да се откажеш от футбола, но затова трябва да са съгласни и двете страни. Аз мога да искам да играя, но треньорът да няма нужда от мен
затова нека да мине първенството и да видим всичко как ще приключи.
- Ако някой друг отбор поиска да Ви привлече, бихте ли се съгласили?
- Не, едва ли. Това е трудно за вярване, а и аз съм свързан с „Левски” и не бих напуснал клуба.
- Как ще коментирате нападките на треньора на ЦСКА Стойчо Младенов, че „сините” са подкрепяни от държавата?
- Не смятам да коментирам тези неща. За мен с подобни изказвания се цели да се отклони вниманието от неразбориите, които се случват на „Армията”. Стойчо Младенов е много добър психолог и според мен това е била целта му. Но не знам защо е на такова мнение. Аз, като човек от клуба, мога да кажа, че ситуацията на „Герена” такава, каквато и преди. Единствената разлика е новият ни спонсор, благодарение на когото „Левски” може да си позволи повече разходи, което е нормално. Всеки може да излезе и да каже каквото си иска, но е трудно да се докаже. Поради тази причина господин Младенов сам трябва да обясни защо смята така.
- Вие имате ли конфликт с Николай Костов, както напоследък се твърдеше, че дори сте го бойкотирали?
- Това са според мен са слухове, целящи да разстроят атмосферата в клуба. Аз съм просто един служител и съм длъжен да се съобразявам с решенията на треньора. Наясно съм, че никой треньор няма да тръгне срещу себе си и прави само най-доброто за тима, затова ние се съобразяваме с решенията му.
- Мълви се, че Георги Иванов се страхува да не го надминете (б.а. Гонзо има 120 гола) и затова в момента сте на този пост на терена.
- Не, в никакъв случай не е така. Убеден съм, че както аз, така и господин Иванов иска „Левски” да побеждава, независимо кой е голмайсторът, така че съм абсолютно сигурен, че той е над тези неща. А дали ще съм аз или някой друг, няма никакво значение и никой не е застрахован от това дали ще отбележи 120 или 150 гола за „А” група.
- Когато се оттеглите напълно от футбола, решили ли сте с какво бихте искали да се занимавате?
- Много често последно време ми се налага да мисля на тази тема. Сега разбирам, че не е толкова просто да се откъснеш от футбола. Искам да ми изтече договорът и тогава ще преценя дали да се захвана с бизнес или нещо друго.
- Бяхте кандидат за кмет на град Своге, какво Ви насочи към политиката?
- Имах разговор с приятели, които добре ме познават и знаят, че мога да се справям с трудни ситуации и бързо да намирам решението им. Поради тази причина реших, че бих се справил добре с този пост. За жалост не се получи, но както се казва „Глас народен, глас Божи” и не правя трагедии от това. Сега съм общински съветник и се опитвам да помагам на хората в града.
- Бихте ли се явили отново на следващите избори за кмет?
- Много е рано, за да се коментира това, следващите избори са след 4 години. Но мога да кажа, че не казвам „Не” и бих се пробвал пак.  Трудностите, с които съм се сблъсквал, са ме изграждали като човек и смятам, че политиката ме е изградила като човек много повече от преди.
- Смятате ли, че голите Ви снимки, които бяха пуснати в публичното пространство, са били политическа атака срещу Вас?
- Аз се радвам, че ми задавате този въпрос. Тук е моментът да вметна, че медийната ни култура е ужасна. Сигурен съм, че човекът, който ги е пуснал, не се е замислил каква морална щета е причинил.
Радвам се, че децата ми са малки и не разбират какво се случва и поне те са предпазени от този шок. Хората станаха някак по-лоши и нямам обяснение защо бяха дадени тези снимки на медиите. Определено обаче не се е замислил какво ще причини на мен и семейството ми.
- Да разбирам ли, че скандалът Ви се е отразил зле?
- По-скоро неприятно. Аз не съм човек, който да съжалява за миналото си. След като се появиха във вестниците, нямаше връщане назад. Тогава коментирах ситуацията с близките си, получих подкрепата им и това бе най-важното за мен. Но ще кажа още веднъж, че искам човекът, който ги е пуснал, да се замисли защо го е направил и какво ми е причинил. Нека си зададе въпроса: „Заслужаваше ли си?”