четвъртък, 29 декември 2011 г.

Новият “силен човек” в ЦСКА Димитър Пенев: Имаме шанс за Европа, за титлата - не толкова

- Г-н Пенев, с какво точно ще помагате в ЦСКА, какви съвети ще давате, за какво ще отговаряте?
 - Много хора знаеха, че бях отстранен като треньор, но все още фигурирам в други дейности. Бях председател на селекционния съвет. Много се изписа, че е закрит този пост, но не е, все още съществува. Председател на ветераните съм, което означава, че съм служител на клуба. С каквото мога да бъда полезен, ще помагам на ЦСКА. В треньорството станаха много смени през последните две години. Зафиров е млад, все още няма този опит, но смятам, че добре работи. Така се коментираше в началото и за Стоичков, за Любо Пенев, за Балъков, но първите стъпки са винаги така. 
- Ще се месите ли в работата на Адалберт Зафиров?
- Няма да му водя тренировките, но по отношение на дисциплината и реда мога да вземам участие 
- Футболистите радват ли се, че ви виждат пак начело на отбора?
- Вчера ми се усмихваха всички и поисках да ми дадат малко парички от премиите на заем, но те замълчаха, а след това казаха, че слабо играят и няма премии. 
- Наскоро бяхте казали, че никой не ви поздравява на „Армията", освен Сашо Манов. Каква е ситуацията сега?- Надявам се да вземем точки и да ми се усмихват повече. В България да не би навсякъде да поздравяват?! Преди бях казал, че не ме поздравяват, но доста хора се промениха. Много колеги си отидоха, бяха възрастни... много. Това имах предвид, иначе мен кой не ме поздравява - и баби, и вуйчовци...- Защо си тръгна Атанас Караиванов?- Не мога да кажа. Преди много често се чувах с него, но през последната седмица нямаме никакъв контакт. За мен беше нещо неочаквано.
- Как си обяснявате факта, че след като напусна, Караиванов предприе атака срещу ЦСКА?
- Той е работил и преди за този клуб и ЦСКА винаги ще бъде номер едно. Може би той има някакво лично отношение към "армейците", не знам и не мога да коментирам.
- „Армейците" изпуснаха ли всички шансове за титла?
- На теория има шанс, но всичко зависи от срещата в Сливен. Знаете, че с първия и втория играем у дома. Това означава, че имаме известно предимство. Но най-вече всичко зависи от самите футболисти. 
- Доколкото знам, вие сте се заканили да победите на всяка цена в Сливен?
-Трябва да спечелим този мач После имаме с "Локомотив" (Сф) и "Литекс", от "Ботев" взимаме 3 точки, малко ли са?! Четири мача по три са 12 точки, което не е малко, стига да ги вземем.
- А за Европа имате ли все още шансове?
 - Според мен, да. Все пак ние сме на трето място в класирането. Утре и другиден нещата могат да се променят, важното е как ще се представим в Сливен.
- Симулират ли футболистите на тренировки заради липсата на пари?
- Не, харесаха ми много вчера и днес. 
- Означава ли, че вече имат амбиция за победа?
- Сега, едно е амбиция, а съвсем друго е да ми харесва как тренират. Не знам дали са достатъчно амбицирани. 
- Преди да напуснете поста си, имахте конфликт с администратора Кирил Костов, когото изгонихте. Сега ще работите ли с него?
 - Подобни примери колкото иска човек. Преди имах конфликти и със Сашо Динев от националния, после пак сме работили заедно. Така и сега не ми пречи да работя с Кирил Костов.
- Кой ЦСКА харесвахте повече - този на Любо Пенев или този на Йоан Андоне?
 - ЦСКА винаги съм го харесвал. Не мога да определя кой е по-добър от двамата. Важни са резултатите, които постига отборът.
- Това означава ли, че племенникът ви се е справил по-добре с треньорския пост?
- Естествено, че беше по-добър. 
- Може ли да ви видим отново като треньор на „червените"?
- Живи и здрави да сме, нищо не пречи. Аз съм се учил от предшествениците си и ми е заложено в кръвта да съм треньор. Нека погледнем испанците и англичаните, тях махат ли ги от треньорските постове?! Стига да имам достатъчно сили, пак бих бил треньор, тактиката ми е в съзнанието.
- Защо апелирахте към футболистите да не очакват заплати, а да играят? Означава ли това, че скоро няма да има заплати в клуба?
- Аз не съм апелирал, който го е написал, е излъгал. Остават още доста мачове и имат достатъчно премии, за да са добре финансово. А що се отнася до заплатите, знаете, че когато има договор, всеки си ги взема рано или късно. Все пак навсякъде може да се получи забавяне, но това не означава, че няма да си ги получи човек. Проблеми навсякъде има. Но не е толкова важно. 
- Вие получихте ли си всички пари?
- Това е личен въпрос и няма да кажа нито "да", нито "не". Аз отговарям сам за себе си и не желая да го коментирам. 
- Наистина ли настоявате да върнат младока Кристиян Узунов в ЦСКА?
- Да, понеже той си е наше момче и притежава много качества
.- Ще имате ли думата при следващите трансфери?
 - Засега не искам да се меся. Мога да преценя за даден човек дали става или не и да си кажа мнението, но не искам да отговарям аз за трансферите. Аз разбирам от треньорската дейност.  
- Как си обяснявате факта, че при всеки проблем в ЦСКА, ръководството се обръща към вас като към ангел спасител?
- За Ангел, не ме прекръствайте, имам си име. Може би, понеже съм с такъв характер, че бързо намразвам, но и лесно прощавам и винаги бих помогнал, с каквото мога.