четвъртък, 29 декември 2011 г.

Хесус Паредес: С Пенев имаме общи идеи и еднакви цели

Европейският шампион с Испания Хесус Паредес бе представен вчера от ЦСКА на пресконференция. Кондиционният спец е поредното голямо име от чужбина, което идва да работи на „Армията“. Приятелството му с Любо Пенев е единствената причина, поради която треньорът каза „да“ на 31-кратните шампиони. Преди да дойде в ЦСКА, Паредес е работил дълги години с Луис Арагонес. Бил е помощник-треньор на Бока Хуниорс, Валенсия, Атлетико (Мадрид), Бетис, Майорка... Ето какво сподели испанецът на брифинга си вчера.
- Г-н Паредес, добре дошли в България, как се чувствате в ЦСКА?
- Благодаря, всичко засега е перфектно. Първо искам да се извиня на всички вас, последните дни не знаех, че ще имам специална пресконференция за вас. Искам да ви се извиня, че преди тази пресконференция дадох интервю за една българска медия.

- Какви са функциите ви в ЦСКА?
- Аз съм помощник-треньор и ще отговарям за физическата подготовка.

- Как така пристигнахте в България?
- България е едно много достойно място, за да вършим тази работа, с която ние се занимаваме. Когато човек отива на едно място, той трябва да е убеден, че може да върши работата си. В разговорите, които предварително имах с Любо Пенев, преди да дойда тук, видях че имаме общи идеи

за футбола и еднакви цели. Прецених, че

идвам в един

голям клуб,

отбор, който отново ще бъде голямо име в Европа. Знам, че клубът има някакви проблеми, но не знам точно какви. Единствено знам, че целите на ЦСКА са отново да излезе на това ниво, на което е бил и аз вярвам, че това ще се случи.

- Какви са първоначалните ви впечатления от играчите и на какво трябва да се наблегне?
- Никога не съм давал обяснение пред медиите за състоянието на отбора. Ако има нещо, ще го кажа лично на играчите. Защото, ако един футболист не се намира на нужното ниво, няма да го кажа на вас. Или пък, ако той е в лошо състояние, а аз кажа, че е добре, означава че лъжа. Поради тази причина ще запазя състоянието на футболистите за себе си. Мога само да кажа, че ще се занимавам с един отбор, който е готов да работи. Доволен съм от момчетата.

- След първия кръг от мачове, които гледахте, какво е качеството на българския футбол според вас?
- Ако мога само от един мач да определя нивото на българския футбол,

 значи съм

феномен

Особено след мач, в който ЦСКА игра след продължение за купата. Отборите идват след подготовка и не може да се прецени на какво ниво са, тепърва предстои първенството. Не мога и не трябва да давам оценки.

- За колко време ви е договорът с ЦСКА?
- За същия период от време, за който е и на Любо Пенев. Идвам в ЦСКА, който е един голям клуб, и ще се опитаме да постигнем целите си.

- От колко време се познавате с Любо и бързо ли се съгласихте да дойдете тук?
- Много пъти съм говорил с Любо. По-голяма част от неговата кариера премина в Испания и по-специално във Валенсия. Аз работих пет сезона там и имаме общи приятели. Когато аз отидох във Валенсия, той премина в Атлетико (Мадрид). Независимо че той тогава беше футболист, а аз треньор, ние сме си говорили много. Иначе диалогът ни продължи и след като той се отказа от футбола.

- Защо Реал Мадрид бе толкова жалък срещу Ливърпул?
- Нямам възможност да ги наблюдавам. Изглежда, че Ливърпул е бил много над нивото на Реал.

- Колко е популярен ЦСКА в Испания?
- Много популярен. Онзи ден имах възможност да говоря с един футболист, който преди десет години бе тук в София, когато съперник на ЦСКА в турнира за Купата на УЕФА бе Атлетико (Мадрид). Помолих го да ми изготви едно досие... Аз от много години познавам ЦСКА.

- Какво ви направи впечатление като дойдохте в България?
- Познавам добре Панчарево. Това, което видях от колата и това, което четох, ми хареса много. Чувствам се много добре на Панчарево. Доволен съм.

- Смятате ли, че с Пенев можете да върнете старата слава на ЦСКА?
- Това е нашата цел.

- Казахте, че сте доволен от Панчарево, а останахте ли очарован от стадиона в Благоевград и съблекалните?
- Това явно не е мястото, на което този отбор играе мачовете си, но това е с което разполагат. Ако трябва да се играе там, играем и точка.

- Как успяхте да направите така на Европейското първенство, че Испания да поддържа едно много високо ниво?
- Ще ви кажа това, което казах и когато се връщах в съблекалнята след мача с Германия. Това, което казах на Луис Аргонес е: „Нещо все сме направили добре. Свършихме си работата“.

- Предполагам от Испания познавате Владо Манчев, който сега е в ЦСКА. Запознахте ли се и има ли шансове той да играе отново до края на първенството?
- Да, беше на Панчарево и се видяхме. Имам роднини в града, в който той играеше и съм имал възможността да се запозная още преди това с него. Манчев беше на Панчарево и говори с Любо Пенев, но в момента конкретно нищо не мога да кажа за неговото състояние.

- Кажете няколко думи, които знаете на български?
- Добър вечер, добро утро, на ляво, на дясно, назад, напред, едно, две, три... Засега толкова. Желая ви приятна работа.

СИБИЛА КУСЕВА, Меридиан Мач