СИБИЛА КУСЕВА
08.04.2012
Мотоциклетистът е човек, различен от всички останали. Той бленува за свобода, дадена му от пътя, окрилен от вятъра, сам със себе си там, някъде, върху своята машина. Има хора, които не могат да осъзнаят простата красота, която отвореният път може да има, затворени в своята кутия, със силна музика, климатик и затъмнени стъкла. Те пътуват из приказните пътища заслепени. Защото не знаят, че най-добрият начин да изживееш пътуването е на мотоциклет. Тогава единственото, което чуваш, е ревът на двигателя и собствения глас в главата си. Още по-вълнуващо е, ако яхнеш уникален мотор, за какъвто всеки от любителите на двуколесното пътуване мечтае.
Тук ви представяме едни от най-желаните и редки мотори, които всеки би искал да яхне.
Dodge Tomahawk струва само $500 000
Dodge Tomahawk е концептуален модел, който никога не е бил и няма да е в серийно производство. Въпреки това моторът е снабден с бензинов двигател с обем 8,3 литра и мощност 500 конски сили. Благодарение на съотношението мощност/тегло/въртящ момент този мотор може да прехвърли 680 км/ч, или поне така казват от Dodge. От 0 до 100 км се набира само за 2,5 секунди. Интересното при него е, че е с огромен двигател. Придвижва се с 2 колела с 4 гуми (в комбинацията 2 в 1 на една ос), което е чисто техническо решение за спирането. Рядко може да бъде срещнат по пътищата, но който го е яхвал, не е оставал разочарован.
2012 MV Agusta F4 RR – агресивен и изтънчен
Със своите рекордни 37 световни титли, безпогрешен дизайн, съчетаващ агресия с изтънченост, MV Agusta е заслужил адмирациите на мотоциклетистите по цял света. Моделът F4 RR е един от най-добрите супербайкове в своя клас. Мощен, бърз и стабилен MV, Agusta F4 RR може да се приеме и като един от най-красивите и изящни спортни мотоциклети. Той може да бъде закупен срещу 22 900 евро. Двигателят постига уникални нива на мощност благодарение на бързо покачващите се обороти, характерно предимно за турбо компресорите. Конструирането на мотора на MV F4 RR позволява достигането на максимална мощност от 201 к.с. при 13 400 оборота в минута. Съвършеният му дизайн пък е съчетан с най-авангардното окачване в света – Ohlins. Всички тези компоненти, съчетани с ултралеките джанти, доставят несравнимо удоволствие от карането.
Brough Superior SS100 за ценителите на ретрото
За ценителите на ретро стила най-подходящ е мотоциклетът Brough Superior SS100. Той стана поредният представител на легендарната британска марка в елитния клуб на 10-те най-скъпи мотоциклета в света. Машината, известна с прякора Moby Dick, беше продадена за 210 500 паунда (241 077 евро) на търг на аукционната къща Bonhams. Произведеният през 1929 г. мотор не е достигнал първоначално обявената оценка от 240-280 000 паунда. Все пак преди 80 години SS100 се смяташе за “най-бързия мотоциклет за частни лица, подходящ за каране по пътищата”. През 1931-ва по време на тест на сп. Motor Cycling Magazine успява да ускори до 106 мили/ч (171 км/ч). Малко по-късно след допълнителни модификации по 1142-кубиковия V-образен двуцилиндров двигател са постигнати 175 км/ч на втора и 185 км/ч на трета предавка.
На Honda Goldwing GL 1800 липсва само пепелник
Този модел мотор е сред най-подходящите за туристически излети, макар за някои мотористи да е прекалено тумбест и обемен. Независимо дали моторът ще е нов, или втора ръка, това е машината, на която може да прекарате повечето от живота си на две колела. Единственото, което липсва на тази Honda, е пепелник, но най-вероятно японската марка работи по въпроса. А цената му е едва 13 000 евро. Моторът е на пазара от доста дълго време и съдейки по ужасно големия брой клубове и мотористи, притежаващи тази удивителна машина, можем да сме сигурни, че популярността й не е измислена. Моделът е оборудван със система за сателитна навигация с онлайн достъп за споделяне на маршрути с приятели. Новият MP3/iPod интерфейс пък е предназначен за новата SRS CS Auto surround sound система, която дава по-голяма мощност и качество на звука от високоговорителите в близост до централната конзола и до седалката на пътника. Задвижването е непроменено, то все още е с 6-цилиндров боксеров двигател.
От AJS E95 Porcupines има само 4 бройки
Изключително редкият мотор 1954 AJS E95 Porcupines е един от най-скъпите мотоциклети. Той е оценен на $750 000. Това бижу е предназначено само за състезания и в света има само 4 бройки. Последните си 20 години този мотор и „изживял” в Националния мотоциклетен музей в Ковънтри и е отлично запазен. Дори двигателят наскоро бе възстановен напълно и професионално от компанията Team Obsolete. Мотоциклетът е бил създаден по време на Втората световна война и за първи път дебютира в състезанието за издръжливост ТТ на остров Ман през 1947 г., а две години по-късно печели първата си победа. Този мотоциклет има богата състезателна история и до средата на 50-те години той с лекота изпреварва машините на конкурентите.